Wegetarianin – kto to, co może jeść, co powinien jeść

Dieta wegetariańska - co to jest, jadłospis, czy zbilansowana

W bardzo standardowym odczuciu, wegetarianinem jest ktoś, kto nie je wieprzowiny. Jednak ta definicja jest w rzeczywistości również podstawowa. Istnieje kilka rodzajów planów diety wegańskiej:

Wegetarianie Lacto-ovo spożywają produkty mleczne – takie jak mleko, ser, a także jogurty – i jajka, jednak bez kurczaka, ptactwa, owoców morza i ryb. „Lacto” oznacza „mleko”. „Ovo” oznacza jajka.
Lacto-wegetarianie spożywają produkty mleczne, ale nie jaja, mięso, ptactwo, owoce morza, a nawet ryby.
Weganie są całkowicie wegetarianami. Spożywają tylko roślinne produkty żywnościowe, a nie jaja, mięso, ptactwo, morze czy nawet ryby. Nie spożywają pokarmów pochodzących od stworzeń, składających się z produktów mlecznych, jaj, miodu, a także galaretki (która pochodzi z kości i różnych innych komórek domowych).

Wielu ludzi jest na wpół wegetarianami – wielu z nich jest wegetarianami, ale czasami mogą oni jeść wieprzowinę, drób, ryby i skorupiaki, ryby i/lub jaja.

Istnieje wiele głównych powodów, dla których niektórzy ludzie wybierają wegetariańskie plany żywieniowe:

Wegetariański plan żywieniowy może być zdrowszy niż różne inne schematy żywieniowe.
Niektórzy ludzie uważają, że błędem jest wykorzystywanie stworzeń do jedzenia.
Niektóre religie zabraniają spożywania kurczaków.
Wegetariański plan żywieniowy może z łatwością przywrócić Ci zdrowie w mniejszym stopniu niż plan żywieniowy, który zawiera produkty mięsne.
Spożywanie znacznie mniejszej ilości kurczaków może być o wiele lepsze dla ustawienia, biorąc pod uwagę, że większość kurczaków jest rzeczywiście hodowana komercyjnie.
Niektórzy ludzie nie lubią smaku mięsa.

Dieta wegańska