lokiec-tenisisty-leczenie-jak-leczyć
Zdrowie

Łokieć tenisisty – objawy, jak leczyć, co to?

lokiec-tenisisty-co-to-objawyCo to jest łokieć tenisisty?

Staw ramienny pingpongowy to w rzeczywistości tkliwość lub nawet ból zewnętrznej części stawu łokciowego. Występuje wtedy, gdy uszkodzisz ścięgna, które przyczepiają tkankę mięśniową przedramienia do łokcia. Ból może rozprzestrzeniać się w dolnej części ramienia. Jeśli nie złagodzisz skutków wypadku, może to zaszkodzić wykonaniu łatwych czynności, takich jak obrócenie sztuczki lub nawet otwarcie drzwi.

Twój lekarz może nazwać ten problem bocznym zapaleniem kłębuszków nerkowych.

Co prowadzi do schorzenia łokcia tenisisty?

Dużo czasu łokieć tenisowy jest powodowany przez nadużywanie. Prawdopodobnie wynika to z wykonywania czynności, podczas których skręca się czas i czas ramienia. Może to łatwo obciążać więzadło, powodując bardzo małe łzy, które w końcu powodują ból. Bezpośrednie uderzenie w zewnętrzny staw ramienia może również spowodować uszkodzenie więzadła.

Tenisowy staw ramienny przeważa w grach tenisowych, ale większość osób otrzymuje go z różnych innych zadań, które funkcjonują bardzo tej samej masy mięśniowej, w tym ogrodnictwo, malarstwo, a nawet korzystanie z śrubokręta. W rzeczywistości jest to typowy wynik używania narzędzi, które są w rzeczywistości nieprawidłowy rozmiar lub używanie go w niewłaściwy sposób.

Każdy może nabyć staw tenisowy, ale powszechnie występuje on u osób po czterdziestce.

Jak rozpoznaje się łokieć tenisisty?

Aby zdiagnozować staw łokciowy ping ponga, lekarz z pewnością przeanalizuje Twój staw i zapyta o kwestie związane ze stawem, Twoje codzienne zadania, jak również wcześniejsze urazy. Prawdopodobnie nie będziesz musiał wykonywać zdjęć rentgenowskich, ale możesz mieć je, aby wykluczyć inne cechy, które mogą powodować ból.

Jeśli Twoje objawy nie poprawią się wraz z terapią, możesz poddać się badaniu rozdzielczości obrazu, np. badaniu MRI. Dzięki temu lekarz może stwierdzić, czy dolegliwości lub uszkodzenia tkanki kostnej są przyczyną objawów.

Jak to leczyć?

Możesz natychmiast rozpocząć leczenie stawu ramienia  w domu.

Należy odpoczywać na ramieniu i nie wykonywać żadnych czynności, które powodują większy dyskomfort.
Jak tylko zauważysz ból, używaj lodu lub nawet worków z lodem przez 10 do 15 minut za każdym razem, wiele okazji dziennie. Konsekwentnie umieszczaj cienką tkaninę pomiędzy lodem a warstwą skóry. Używaj lodu tak długo, jak długo eliminuje on dyskomfort. Możesz nawet użyć ciepłej, wilgotnej tkaniny lub wziąć bardzo gorący prysznic, jeśli czujesz się naprawdę dobrze. Rób to, co jest dla Ciebie korzystne.
Przejmij środki przeciwbólowe, w tym advil, a nawet naproxen (NLPZ) lub nawet acetaminofen, jeśli potrzebujesz ich wszystkich. Albo wypróbuj krem na NLPZ, który wcierasz na bolący obszar. Bądź naprawdę bezpieczny z lekami. Przeczytaj i przestrzegaj wszystkich wskazówek na etykiecie.
Użyj podparcia przeciwwybuchowego, gdy musisz chwycić lub nawet obrócić jedną rzecz. Jest to pasek noszony wokół dolnej części ramienia tuż poniżej stawu łokciowego. Może on zmniejszyć zapotrzebowanie na ścięgno i rozłożyć siłę na całym odcinku.

Po ustąpieniu dyskomfortu lekarz lub nawet fizjoterapeuta może nauczyć Cię ćwiczeń rehabilitacyjnych (rehabilitacyjnych) zginania i wzmacniania więzadła. Wykonywanie tych ćwiczeń fizycznych w domu może pomóc wyleczyć ścięgna, jak również można łatwo uniknąć dodatkowego wypadku.

Kiedy naprawdę poczujesz się lepiej, możesz wrócić do swojego zadania, ale nie przejmuj się nim przez jakiś czas. Nie zaczynaj w tym samym stopniu, co przed urazem osobistym. Wracaj stopniowo do poprzedniego stopnia, a także przestań, jeśli to boli. Aby uniknąć ponownego uszkodzenia ścięgna:

Bierzesz sesje lub nawet rozmawiasz z instruktorem, a nawet z profesjonalistą, aby sprawdzić metodę, którą rzeczywiście wykonujesz swoje zadanie. Jeśli metoda, z której korzystasz, jest rzeczywiście problemem, spróbuj zmienić ręce lub zmienić sposób trzymania. Upewnij się, że używasz odpowiedniego sprzętu do swoich pomiarów, a także twardości.
Regularnie poświęcaj trochę czasu na rozgrzanie się tuż przed, a także na rozciąganie po treningu.
Po wykonaniu zadania, użyj lodu, aby zapobiec dyskomfortowi, a także obrzękom.

Przytrzymaj konie i trzymaj się swojej terapii. Prawdopodobnie poczujesz się naprawdę lepiej w ciągu kilku tygodni, ale wyleczenie więzadła może potrwać od 6 do jednego roku. W wielu przypadkach dyskomfort utrzymuje się przez 2 lata lub nawet dłużej.

Jeśli objawy nie poprawią się po 6 do 8 pełnych tygodniach leczenia, lekarz może zasugerować próbę zastosowania kortykosteroidu. Może to zapewnić ci krótkotrwałe złagodzenie dolegliwości, dzięki czemu możesz rozpocząć treningi rehabilitacyjne. Jednak w dłuższej perspektywie, posiadanie kortykosteroidów może nie pomóc, tak jak ich nie posiadanie. Chirurgia prawie nigdy nie jest potrzebna w przypadku łokcia tenisisty.

Inne materiały:

Problemy z głosem

Wegetarianin